fredag 28 februari 2014

Köksmöbler

Håller på att tittar på nya köksmöbler då vi gjorde oss av med de gamla när vi sålde lägenheten. Så just nu sitter vi å äter vid vår ena köksbänk på ett par pinnstolar jag hämtade från vår gamla bostadsrättsförenings återanvändningsrum, inte helt optimalt :) Har hittat en hel del på Torkelson, fint hantverk till inte alltför stora priser. Ett lite grövre bord med nättare stolar tänkte jag mig. Det här bordet heter Trysil i vitkalkad och mattlackerad massiv ek. Tillsammans med dessa svartlackade pinnstolar i massiv björk.


Kanske i kombo med denna stol från EM möbler

Grå matta i ull från Ellos Home i klassiskt gåsöga-mönster. Sedan vill jag ha en gammal skänk, bjudit på flera på Bukowskis market men inte gått vinnande ur striden. Den senaste i raden är denna;

I den tänkte jag ha allt mitt gamla vita porslin och vackra linnedukar å handdukar. Sedan har jag tänkt mig denna taklampa från Lyktan Bankeryd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...