lördag 22 februari 2014

Isis 1 år!

Idag fyller vår lilla älskling 1 år! Viken resa det har varit. När våra vänner tog beslutet att de skulle skaffa valpar på sin tik fick vi förfrågan om inte vi skulle ha en liten valp. Jag har önskat mig en hund så länge jag kan minnas. Jag ville ha en glad och mysig varelse som hälsade mig välkommen hem när jag kom hem från skolan, någon att finna tröst och sällskap hos när man kände sig lite ensam. Men med en pälsallergisk syster var det inget alternativ. Men våren 2013 gick min lilla dröm i uppfyllelse och vi fick chansen att bekanta oss med den här lilla varelsen, den med vitt på bröstet :)




Det blev totalt 8 valpar! En behöll våra vänner och 3 st hamnade bland de närmsta vännerna och familjen. Vi är så glad att vi fått henne i vårt liv och på så sätt påbörjat en liten familj. I våras när vi fick henne hade vi inte hittat något hus ännu utan bodde fortfarande hos mina föräldrar vilket gjorde att hon blev inneboende hos våra vänner tillsammans med sin mamma och syster tills juli då vi flyttade in huset. Vi var där och hade henne själva på dagarna så mycket vi bara kunde. Fredrik kunde ha henne en hel del när han jobbade, vilket har gjort att de har fått ett otroligt starkt band. Även om matte är bra så är husse snäppet bättre :) Hon behöver bara höra hans röst och svansen går nonstop på henne :) Hon är fylld av glädje och personlighet. Oftast hittar man henne så här;


Uppkrupen i soffan eller sängen, gärna med huvudet på kudde eller armstödet. Ett litet mindre mysigt soff-ögonblick var i somras. Fredriks kusin tittade förbi med inflyttnings-champagne. Vi satt i soffan och pratade i godan ro när ett svart skott flög in i vardagsrummet och hoppade upp bredvid mig i soffan. Jag kände direkt att hon inte var torr och skickade ner henne på golvet. Vi upptäckte då att hon varit och badat i dammen som vi höll på att torka ur i trädgården och lämnade denna "lilla" fläck i den nyligen kemtvättade soffan :)


Eftersom hon var så glad stänkte det upp väggarna med svansen lite här och var. Jag fram med vattendammsugaren och Fredrik tog henne direkt till badkaret. Hon är bra på att hitta på hyss och särskilt sånt som har med smuts att göra. Älskar att gräva, efter sork eller sina märgben som hon gömmer undan, såg ut så här en kväll när hon kom in :)


Tassarna fulla med lera och en riktig fin krigsmålning i ansiktet :) Denna lilla tjej är full med härligheter. När hon krupit upp på ett skönt ställe i soffan eller sängen lägger hon sig tillrätta och tar ett djupt och högljutt andetag av förnöjsamhet. Har världens lenaste öronlappar! :) Vill hon att man ska gosa och klia henne lägger hon sig på rygg med tassarna i vädret. Hon älskar att ligga framför brasan, så nära att pälsen blir stekhet. Hon kan vända i dörren om vädret ute inte tilltalar henne. Hon blir som ett barn i en godisaffär när hon kommer in i vedboden, vedträn och pinnar är bland det bästa hon vet. Hon sover oftast i sin säng men kommer upp till oss tidigt på morgonen. Älskar att ligga under saker, bord, ben, stolar och särskilt gillar hon att klämma sig in under sängen mellan väggen och sängbenet, knappt så att hon får plats.

Vi älskar vår lilla gudinna Isis :) Grattis på födelsedagen!

1 kommentar:

  1. Så fin hon är eran Isis! Det är underbart att få ha djuren nära inpå sig, det blir lite mera liv, tycker jag.
    Må så gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...