måndag 27 februari 2012

Blommande inspiration del 2, den italienska stilen

I oktober fick jag sedan besöka mitt andra drömresemål, Rom. Jag och fästmannen hade en underbar fyradagars weekend med temperaturer på +25 grader, vackra byggnader, god mat och vi fick t.o.m se Påven på nära håll. Även här tänkte jag inte visa några turistbilder av Colesseum eller Fontana di Trevi, även om det är helt otroliga platser utan mer det anonyma Rom med fler vackra balkonger. Till skillnad från den franska stilen som är snirklig och organisk så är den italienska mer rak och geometrisk. Genom olika typer av ockra- och sandstensfärger fångas känslan av Italien och medelhavet.

1 kommentar:

  1. Åh dit vill jag verkligen åka dröm resemål....
    önskar dig en bra start på veckan
    kram
    sandra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...