onsdag 22 februari 2012

Blommande inspiration del 1, den franska stilen

Förra året blev ett resande år för mig. Jag besökte bl. a två städer som har stått på min önskelista länge, Paris och Rom. I mitten av maj åkte jag till Paris med min syster och mamma, en riktig tjejresa med kultur, mat och shopping. Jag tänkte inte visa några bilder av Eiffeltornet eller Mona Lisa utan ett Paris sett lite snett nerifrån och upp. Lyfter man blicken när man går gränder och gator fram ser man dessa underbara franska järnbalkonger med vackra krukor och lådor fyllda med hängande pelargoner, jasmin och andra underbara blommor. Formspråket är snirkligt och organiskt och har sin grund i art nouveau.

 

2 kommentarer:

  1. Vi spenderade vår smekmånad i Paris en fantastisk stad.....
    härliga bilder,,,,
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Ja dessa städer... så mycket det finns att se i världen! Jag hoppas på en Wien-resa i vår, en stad jag länge velat se. Sen finns ju Barcelona, Budapest och sen kan man ju se om alla städer en gång till. Efter att ha varit i London 3 ggr är det rätt najs att inte känna press att se nåt längre, man glider runt, kollar på hus, går på guidade turer på märkliga ställen :)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...