onsdag 7 december 2011

En överraskning!

För en liten stund sen, när jag och fästmannen ätit klart och han burit ut disken, hördes en röst från köket;
-Blunda!
-Varför då? svarar jag.
-Gör bara det, blundar du?
-Ja,ja,jag blundar.
Hör han komma gående och så säger han,
-Jag vet att det inte är jul men jag tyckte du skulle ha det här ändå. Och så lämnar han över ett stort paket.
-Vad är det här!? säger jag med ett stort leende och ger honom en puss.
-Njäe, ville att du skulle ha det här.
-Ok, säger jag och tittar förundrat på honom och funderar på om det ligger ormar i paketet medan jag öppnar det.
Jag får till ett litet glädjetjut när jag inser vad det är. Något som jag har letat efter men har fått veta att det är slutsålt. Ett par mörkbruna skinnstövlar från Kavat! Ekologiska och vinterfodrade, modell Pia. Vilken överraskning, vilken älskling! Hur ska jag toppa det här nu? :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...